Een aantal voordelen van sporten voor je gezondheid

Oefening wordt gedefinieerd als elke beweging die uw spieren laat werken en waarbij uw lichaam calorieën moet verbranden. Er zijn veel soorten fysieke activiteit, waaronder zwemmen, hardlopen, joggen, wandelen en dansen, om er maar een paar te noemen. Het is aangetoond dat actief zijn veel gezondheidsvoordelen heeft, zowel fysiek als mentaal. Het kan je zelfs helpen langer te leven.

Hier zijn de enkele manieren waarop regelmatige lichaamsbeweging uw lichaam en hersenen ten goede komt.

Je kunt er gelukkiger van worden

Het is aangetoond dat lichaamsbeweging je humeur verbetert en gevoelens van depressie, angst en stress vermindert. Het veroorzaakt veranderingen in de delen van de hersenen die stress en angst reguleren. Het kan ook de gevoeligheid van de hersenen voor de hormonen serotonine en noradrenaline verhogen, die gevoelens van depressie verlichten. Bovendien kan lichaamsbeweging de productie van endorfines verhogen, waarvan bekend is dat ze helpen bij het produceren van positieve gevoelens en het verminderen van de perceptie van pijn en dat vindt Sportschool den Haag erg belangrijk.

Het is goed voor je spieren en botten

Lichaamsbeweging speelt een cruciale rol bij het opbouwen en behouden van sterke spieren en botten. Activiteiten zoals gewichtheffen kunnen spieropbouw stimuleren in combinatie met voldoende eiwitinname. Dit komt omdat lichaamsbeweging helpt om hormonen vrij te maken die het vermogen van uw spieren om aminozuren te absorberen bevorderen. Dit helpt hen te groeien en vermindert hun afbraak.

Het kan uw risico op chronische ziekten verminderen

Gebrek aan regelmatige lichaamsbeweging is een primaire oorzaak van chronische ziekten. Van regelmatige lichaamsbeweging is aangetoond dat het de insulinegevoeligheid, de gezondheid van het hart en de lichaamssamenstelling verbetert. Het kan ook de bloeddruk en het cholesterolgehalte verlagen. Daarentegen kan een gebrek aan regelmatige lichaamsbeweging – zelfs op korte termijn – leiden tot een aanzienlijke toename van buikvet, wat het risico op diabetes type 2 en hartaandoeningen kan verhogen.

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*